Domov > Letiská > Letisko Poprad-Tatry

Popradské letisko sa dočkalo novej odletovej haly, vďaka ktorej splnilo potrebné schengenské kritériá pre medzinárodné letisko. Výstavba odletovej haly sa začala v júli 2013 a ukončila v závere decembra minulého roka. Právoplatné kolaudačné rozhodnutie bolo vydané v polovici januára 2014. Náklady na výstavbu odletovej haly vrátane príslušenstva sa vyšplhali na 2,62 milióna eur, pričom vedenie letiska dostalo dotáciu zo štátneho rozpočtu v sume viac ako 2,8 milióna eur. Ušetrené finančné prostriedky v rámci verejného obstarávania sa podľa riaditeľky použijú na dobudovanie druhej etapy parkoviska, ktorá by mala byť ukončená do konca tohto roka.

 

Oficiálne otvorenie letiska prebehlo už 31. januára za prítomnosti nášho prezidentského kandidáta a predsedu vlády SR Roberta Fica. Verejnosť si na využitie služieb nového terminálu musela však ešte počkat do 10. februára. Informáciu uviedla  riaditeľka popradského letiska Ivana Herkeľová. Keďže jediná pravidelná linka, ktorá momentálne prilieta a odlieta na popradské letisko, je sobotňajšia linka z poľského Gdaňska, prvých cestujúcich by mali v novej hale vybaviť 15. februára.

 

„Bývalá odletová hala z kapacitných dôvodov nevyhovovala vybaveniu dvoch súbežných letov do schengenského a mimo schengenského priestoru. Kapacita starej haly bola 150 cestujúcich, teraz sú obe haly súbežne schopné vybaviť naraz 450 cestujúcich,“ doplnila Herkeľová.

 

Pohľad na nový terminál z JV (horný obrázok) a pohľad zo stojánky letiska SZ (dolný obrázok)

 

 

Celková situácia letiska Poprad - Tatry

 

Ako naznačil premiér, investície do letiska súvisia aj so spoločnou kandidatúrou SR s Poľskou republikou na Zimné olympijské hry (ZOH) v roku 2022.  „Ak sa toto podarí, že Jasná bude strediskom pre všetky lyžiarske disciplíny, tak celý svet bude poznať Vysoké Tatry, Nízke Tatry a Poprad, a potom toto letisko už ani nebude stačiť,“ dodal premiér s tým, že podľa neho nemá význam zbavovať sa strategických letísk a štát by mal mať nad nimi kontrolu. Letisko Poprad – Tatry však potrebuje na zvýšenie počtu cestujúcich aj pravidelné letecké linky, tie však momentálne chýbajú.

 

„Charterové lety sú naším hlavným zdrojom príjmov, avšak potrebujeme aj ďalšie prostriedky z pravidelných liniek. Potrebná je aj dotácia zo strany štátu, či z hľadiska prevádzkových, alebo pokrytia investičných nákladov,“ uviedla riaditeľka letiska Ivana Herkeľová. Podľa nej by bola škoda nevyužiť potenciál letiska a regiónu v záujme obnovenia pravidelných liniek. V minulosti sa z Popradu lietalo pravidelne napríklad do Londýna a táto linka bola veľmi využívaná. Podľa slov riaditeľky je veľká škoda, že po piatich rokoch jej prevádzkovania sa nenašiel ďalší dopravca, ktorý by mal záujem pokračovať v tomto spojení. 


V minulom roku prepravilo Letisko Poprad – Tatry 24.815 pasažierov, čo bol mierny pokles v porovnaní s rokom 2012, nakoľko neboli realizované pravidelné letecké spojenia. „V súčasnosti rokujeme s viacerými potenciálnymi dopravcami a naším zámerom je znovu oživenie pravidelných letov,“ uzavrela Herkeľová.

 

 

 

 

 

zdroj: SITA, skyscrapercity.com




Súvisiace články