Domov > Nízkonakladovky > Ryanair

Írska letecká spoločnosť Ryanair sa rozhodla viac naslúchať ľudom a zmenami poplatkov si chce získať na svoju stanu nových cestujúcich. V priebehu nasledujúcich piatich rokov plánuje zvýšiť svoju prepravnú kapacitu a počet cestujúcich z 80 miliónov ročne na 110 miliónov. Akcionári spoločnosti si uvedomujú, že ďalší rast firmy obmedzuje jej povestné zlé zaobchádzanie so zákazníkmi.

 

Prvým krokom bolo vyvesenie kontaktného formuláru na webe spoločnosti Ryanair, pomocou ktorého môže ktokoľvek napísať svoj podnet na zlepšenie služieb. Podnety, ktoré budú následne vyhodnotené ako prínosné doputujú až ku samotnému šéfovi Ryanairu a v prípade ich schválenia budú začlenené do plánu vylepšenia služieb spoločnosti. Michael O’Leary očakáva množstvo návrhov a zlepšenie vzťahu medzi zákazníkom a spoločnosťou.

 

    ryanair.com

 

 

V piatok 25.10. predstavil Michael O’Leary nové produkty a zľavy, ktoré spoločnosť pripravuje.

 

  • zníženie poplatkov za  opätovné vytlačenie palubnej vstupenky na letisku zo 70 eur na 15 eur
  • zníženie štandardného poplatku  za batožinu o polovicu na 30 eur.
  • spoločnosť umožní do 24 hodín opraviť drobnejšie chyby vzniknuté pri rezervácii, ako napríklad preklep v mene alebo trase letu.
  • umožní cestujúcim vziať si na palubu druhú malú príručnú batožinu do rozmerov 35x20x20cm, bez toho aby si účtoval poplatok navyše.
  • od leta 2014 si bude možné nechať poslať palubné vstupenky na mobilný telefón, z ktorého bude stačiť načítať čiarový kód pri nástupe do lietadla.    
  • zvýhodnenie stálych klientov formou vernostného programu
  • u letov do 08:00 a po 21:00 nebudú na palube lietadla postené iná ako povinné hlásenia a bude preferované tlmené osvetlenie kabíny.

 

 

"Toto sú prvé z radu vylepšení zákazníckych služieb, na ktorých aktívne pracujeme, aby sme zlepšili dostupnosť našich letov a ešte viac ich spríjemnili miliónom našich zákazníkov," uviedla Caroline Greenová, šéfka zákazníckych služieb spoločnosti Ryanair. Všetky zmeny írsky prepravca zavedie počas nasledujúcich šiestich mesiacov.

 

Vysoké poplatky za služby navyše sú ale značným finančným prísunom pre spoločnosť a kompenzáciou za neprimerane lacné letenky. Ich znížením nastáva otázka, ako dokáže Ryanair ich výpadok zaplniť. A sú to nízke ceny leteniek, ktoré umožnili Ryanairu stať sa jednou z najväčších aeroliniek vo svete. Ako sa však hovorí, každá minca má dve strany. V tomto prípade súvisí znižovanie cien leteniek s prostriedkami, ktoré si spoločnosť môže dovoliť vynaložiť na kvalitu služieb (handling, catering, cabin service...) a to je faktor, ktorý v konečnom dôsledku pocítia samotní cestujúci.

 

Uvidíme teda o šesť mesiacov „nový“ Ryanair? Nechajme sa prekvapiť...