Domov > skrachované spoločnosti > Danube Wings
Súčasnú flotilu troch ATR 72-200 (OM-VRA, OM-VRB, OM-VRC) spoločnosti Danube Wings rozšírilo dňa 30.3.2012 ďalšie lietadlo rovnakého typu registrácie OM-VRD, ktoré pristálo na bratislavskom letisku M. R. Štefánika v čase 11:35.
Štvrté lietadlo Danube Wings bolo vyrobené v roku 1991 a doteraz lietalo pre Air France a jej partnerov. Lietadlo sa pritom do svojej rodnej krajiny onedlho vráti. Danube Wings tam totiž od mája rozbieha spolu s regionálnym letiskom Dole – Jura šesť nových pravidelných liniek a práve kvôli nim bolo lietadlo zakúpené. Ako sa vyjadril aj marketingový riaditeľ spoločnosti, tak tento krok by mal znamenať definitívny koniec obdobia vnútornej konsolidácie a reštrukturalizácie a zároveň sa už nestane, že budú nútení odmietnuť záujemcu o ich služby z dôvodu nedostatočnej kapacity.
Značka ATR sa ukázala pre obchodné a strategické zámery spoločnosti ako ideálna vďaka svojej vysokej bezpečnosti, spoľahlivosti a nízkym prevádzkovým resp. servisným nákladom.
ATR 72 je dvojmotorové turbovrtuľové dopravné lietadlo určené pre kratšie regionálne trate. Je výrobkom taliansko-francúzskej spoločnosti Aerei di Trasporto Regionale (Avions de Transport Régional, ATR).
Prvé informácie o vývoji tohto typu boli oznámené na parížskej leteckej prehliadke v roku 1985 a samotná výroba začala v nasledujúcom roku. Typ ATR 72 je zväčšenou verziou už vtedy existujúceho ATR 42. Odlišuje sa od najmä predĺženým trupom a silnejšími motormi. Tak ako jeho predchodca prešla aj „sedemdesiatdvojka“ vylepšeniami a dnes existujú viaceré verzie tohto lietadla. ATR 72-200 bol štandardnou verziou, ATR 72-210 sa odlišovalo iba silnejšími motormi. Výrazná modernizácia nastala na konci 90-tych rokov, označovaná ako ATR 72-500. Odlišuje sa od predchádzajúcich modelov silnejšími motormi PW-127F so šesťlistými vrtuľami Hamilton Sundstrand. Lietadlá typu ATR 72-202 používali aj České aerolínie v počte štyroch kusov (OK-XFA, OK-XFB, OK-XFC, OK-XFD). ČSA svoje lietadlá typu ATR 72 vyradili v júni 2011.
Štvrté lietadlo Danube Wings bolo vyrobené v roku 1991 a doteraz lietalo pre Air France a jej partnerov. Lietadlo sa pritom do svojej rodnej krajiny onedlho vráti. Danube Wings tam totiž od mája rozbieha spolu s regionálnym letiskom Dole – Jura šesť nových pravidelných liniek a práve kvôli nim bolo lietadlo zakúpené. Ako sa vyjadril aj marketingový riaditeľ spoločnosti, tak tento krok by mal znamenať definitívny koniec obdobia vnútornej konsolidácie a reštrukturalizácie a zároveň sa už nestane, že budú nútení odmietnuť záujemcu o ich služby z dôvodu nedostatočnej kapacity.
Značka ATR sa ukázala pre obchodné a strategické zámery spoločnosti ako ideálna vďaka svojej vysokej bezpečnosti, spoľahlivosti a nízkym prevádzkovým resp. servisným nákladom.
ATR 72 je dvojmotorové turbovrtuľové dopravné lietadlo určené pre kratšie regionálne trate. Je výrobkom taliansko-francúzskej spoločnosti Aerei di Trasporto Regionale (Avions de Transport Régional, ATR).
Prvé informácie o vývoji tohto typu boli oznámené na parížskej leteckej prehliadke v roku 1985 a samotná výroba začala v nasledujúcom roku. Typ ATR 72 je zväčšenou verziou už vtedy existujúceho ATR 42. Odlišuje sa od najmä predĺženým trupom a silnejšími motormi. Tak ako jeho predchodca prešla aj „sedemdesiatdvojka“ vylepšeniami a dnes existujú viaceré verzie tohto lietadla. ATR 72-200 bol štandardnou verziou, ATR 72-210 sa odlišovalo iba silnejšími motormi. Výrazná modernizácia nastala na konci 90-tych rokov, označovaná ako ATR 72-500. Odlišuje sa od predchádzajúcich modelov silnejšími motormi PW-127F so šesťlistými vrtuľami Hamilton Sundstrand. Lietadlá typu ATR 72-202 používali aj České aerolínie v počte štyroch kusov (OK-XFA, OK-XFB, OK-XFC, OK-XFD). ČSA svoje lietadlá typu ATR 72 vyradili v júni 2011.
Najčítanejšie články
Anketa
Aká je (bola) tvoja obľúbená nízkonákladová aerolinka?
EasyJetRyanairSkyEuropeWizz Airnemám rád nízkonákladovky!
EasyJetRyanairSkyEuropeWizz Airnemám rád nízkonákladovky!