Model A350 mal byť pôvodne vylepšením Airbusu A330, no na základe úspechu konkurenčného Boeingu s modelom B787 Dreamliner, bol Airbus nútený k vývoji úplne nového lietadla. Výrobca tvrdí, že oproti spomínanému B787 bude mať A350 až o 8% nižšiu spotrebu paliva. Model A350 sa bude vyrábať v troch verziách. A350-800 v konfigurácii pre 270 cestujúcich v troch triedach (uvedenie do prevádzky v polovici roku 2016), A350-900 pre 314 cestujúcich a A350-1000 pre 350 cestujúcich (2017), ktorý bude konkurentom Boeingu B777.
Celkové náklady na vývoj nového lietadla sa pohybujú na úrovni 12 miliárd eur a jeho nasadenie do komerčnej prevádzky sa odhaduje na druhú polovicu roku 2014. K januáru 2012 evidoval Airbus 562 objednávok (pre porovnanie B787 získal 844 objednávok). Prvou spoločnosťou, ktorá si objednala nové lietadlá je Qatar Airways. Objednávka sa uskutočnila v roku 2005 na Parížskej leteckej prehliadke a zahrňuje 80 strojov v troch verziách.
Spoločnosť Airbus dokončila výrobu prvého lietajúceho prototypu svojho nového lietadla A350. Stroj s označením MSN1, zatiaľ bez motorov, bol prepravený na finálne skompletizovanie do závodu vo francúzskom Toulouse.
Tam ho čaká niekoľko týždňov testovania hydrauliky a ďalších systémov, následne certifikácia a montáž dvojice motorov Rolls Royce Trent XWB. Prototypov bude celkovo päť a v polovici budúceho roka by mali absolvovať prvý let. Výrobca evidoval na začiatku roka 2012 už vyše 500 objednávok.
Airbus A350 je nové dopravné lietadlo so širokým trupom a kapacitou 270 až 550 osôb (závisí od verzie). Pôvodne mal tento model prevziať veľké množstvo komponentov zo súčasného typu A330. Po veľkom úspechu Boeingu B-787 však Airbus pristúpil k vývoju celkom nového lietadla. Výrobca taktiež prisľúbil o 8 % nižšie prevádzkové náklady v porovnaní s americkým konkurentom.
EasyJetRyanairSkyEuropeWizz Airnemám rád nízkonákladovky!