Domov > Výrobcovia lietadiel > Boeing
Lufthansa odhlalila plán zavedenia Boeingu 747-8I na svoje linky. Prvou obsluhovanou traťou sa má stať Frankfurt - Washington. Nemecký prepravca bude prvým prevádzkarom osobnej verzie nového typu, ktorého objednal 20 kusov.
Nové lietadlo 747-8I pre Lufthansu vzlietlo prvýkrát k oblakom 20.3.2011 o 17:00 GMT. Predpokladaná opozdená dodávka prvého kusu je zatiaľ odhadovaná na koniec mesiaca Apríla 2012.
Podoba nového typu bola oficiálne predstavená na jeseň roku 2005. Prvý let bol uskutočnený z letiska Paine Field (KPAE) 8. Februára 2010. Let trval 5 hodín a ukončený bol na letisku Boeing Field (KBFI). Lietadlo ponúka moderný a unikátne navrhnutý interiér, v štandardnej konfigurácii pre 467 cestujúcich. Výrobca tiež udáva, že toto lietadlo má nižšie náklady na prevádzku na jedno sedadlo ako konkurenčné stroje od iných výrobcov. V porovnaní so svojím predchodcom 747–400 má nové lietadlo nižšiu spotrebu, o 16% nižšie emisie a o 30% tichšiu kabínu. V porovnaní so svojim najväčším konkurentom superjumbom A380 sú prevádzkové náklady o 10% nižšie. Tejto výhody dosahuje hlavne vďaka použitiu technológií a materiálov z B787 Dreamliner. Dĺžka lietadla dosahuje 76,4m, čo je o 5,6m viac ako u 747-400. Rozpätie je 68,5m a výška 19,5m. Dolet osobnej verzie je 14 815 km, zatiaľ čo plne naložená nákladná verzia uletí 8 275 km. Obidva typy 747-8 Intercontinental aj 747-8 Freighter (cargo verzia) využívajú existujúcu infraštruktúru a pozemné vybavenie ako ich predchodca a preto sú schopné pristávať na väčšine letísk po celom svete.
Spoločnosť Boeing k dnešnému dňu obdržala 107 objednávok na lietadlo typu 747–8 Intercontinental/Freighter. 33 lietadiel bude pre osobnú dopravu a 74 pre nákladnú dopravu. Zatiaľ posledná objednávka bola uzatvorená spoločnosťou Korean Air na 2 nákladné verzie lietadla. V budúcnosti sa predpokladá vývoj predĺženej verzie 747-9.
Nové lietadlo 747-8I pre Lufthansu vzlietlo prvýkrát k oblakom 20.3.2011 o 17:00 GMT. Predpokladaná opozdená dodávka prvého kusu je zatiaľ odhadovaná na koniec mesiaca Apríla 2012.
Podoba nového typu bola oficiálne predstavená na jeseň roku 2005. Prvý let bol uskutočnený z letiska Paine Field (KPAE) 8. Februára 2010. Let trval 5 hodín a ukončený bol na letisku Boeing Field (KBFI). Lietadlo ponúka moderný a unikátne navrhnutý interiér, v štandardnej konfigurácii pre 467 cestujúcich. Výrobca tiež udáva, že toto lietadlo má nižšie náklady na prevádzku na jedno sedadlo ako konkurenčné stroje od iných výrobcov. V porovnaní so svojím predchodcom 747–400 má nové lietadlo nižšiu spotrebu, o 16% nižšie emisie a o 30% tichšiu kabínu. V porovnaní so svojim najväčším konkurentom superjumbom A380 sú prevádzkové náklady o 10% nižšie. Tejto výhody dosahuje hlavne vďaka použitiu technológií a materiálov z B787 Dreamliner. Dĺžka lietadla dosahuje 76,4m, čo je o 5,6m viac ako u 747-400. Rozpätie je 68,5m a výška 19,5m. Dolet osobnej verzie je 14 815 km, zatiaľ čo plne naložená nákladná verzia uletí 8 275 km. Obidva typy 747-8 Intercontinental aj 747-8 Freighter (cargo verzia) využívajú existujúcu infraštruktúru a pozemné vybavenie ako ich predchodca a preto sú schopné pristávať na väčšine letísk po celom svete.
Spoločnosť Boeing k dnešnému dňu obdržala 107 objednávok na lietadlo typu 747–8 Intercontinental/Freighter. 33 lietadiel bude pre osobnú dopravu a 74 pre nákladnú dopravu. Zatiaľ posledná objednávka bola uzatvorená spoločnosťou Korean Air na 2 nákladné verzie lietadla. V budúcnosti sa predpokladá vývoj predĺženej verzie 747-9.
Najčítanejšie články
Anketa
Aká je (bola) tvoja obľúbená nízkonákladová aerolinka?
EasyJetRyanairSkyEuropeWizz Airnemám rád nízkonákladovky!
EasyJetRyanairSkyEuropeWizz Airnemám rád nízkonákladovky!