Lufthansa v stredu 18.9.2013 odsúhlasila najväčšiu jednorázovú investíciu v dejinách nemeckého priemyslu. V dlhodobej snahe o obnovu starších lietadiel diaľkovej flotily objednala nové Boeingy 777-9X a Airbusy A350-900 v celkovej hodnote 19 miliárd dolárov.
Dozorná rada schválila dohodu na kúpu 34 lietadiel B777-9X a 25 lietadiel A350-900 s opciou na ďalších 60 lietadiel. Prvá dodávka Airbusu je kvôli omeškaniu až v roku 2016 a prílet prvého B777X sa očakáva v roku 2020. Lufthansa plánuje nahradiť súčasnú flotilu trinástich B747-400 a sedemnástich A340-300, pričom v budúcnosti aj 24 A340-600. Optimistický pohľad spoločnosti hovorí o 3% raste diaľkovej dopravy v budúcom roku. V prípade potreby sa nové lietadlá môžu objaviť aj u partnerských aerolínií Swiss Air a Austrian Airlines. Súčasťou obchodu je aj výhradné právo spoločnosti na údržbu motorov General Electric GE9X a Rolls – Royce TrentXWB, teda motorov používaných na B777X a A350.
Lufthansa plánuje prevádzkovať obidva typy v konfigurácii pre dve a tri triedy. Väčšie Boeingy 777X budú nasadzované do najsilnejších destinácii a ich kapacita bude cez 400 cestujúcich. Kapacita A350-900 bude od 315 do 366 cestujúcich a bude pokrývať menej vyťažené trasy. Prevádzkované budú zo základní v Mníchove a Frankfurte. Do roku 2025 má byť obnova diaľkovej flotily hotová a pozostávať s lietadiel A380, B747-8, B777-9X, A350-900 a A330-300.
Lufthansa sa stane vôbec prvým operátorom nového B777X, teda lietadla, ktoré ešte nie je oficiálne predstavené. Stať by sa tak malo na dubajskej Air Show, ktorá sa bude konať 17. Novembra. Okrem iného sa na nej s najväčšou pravdepodobnosťou dozvieme aj ďalšiu obrovskú investíciu, tento krát od Emirates.
Airbus A350-900
Boeing 777-9X
foto: Airbus/Boeing
Súvisiace články
EasyJetRyanairSkyEuropeWizz Airnemám rád nízkonákladovky!