Domov > Novinky >

Začiatkom roku 2013 Francúzsko-holandská letecká spoločnosť Air France-KLM vytvorila novú regionálnu pobočku s názvom “Hop!“. Nová značka vznikne spojením troch regionálnych aerolínií patriacich pod Air France: Brit Air, Regional a Airlinair. Toto opatrenie je súčasťou reorganizácie prevádzkovania krátkych a stredne dlhých letov, ktoré sú pre Air France-KLM stratové. V súčasnosti na regionálnych linkách AF-KLM stráca asi 160 miliónov eur ročne. V rámci tohto trojročného plánu nazvaného “Transformácia 2015“ chce spoločnosť ušetriť približne 2 miliardy eur a dosiahnuť na svojich regionálnych linkách vyrovnané hospodárenie, výhľadovo aj zisk. Súčasťou plánu je aj prepustenie približne 5000 zamestnancov, čím sa vyrovnajú straty vo výške 700 miliónov eur.
 
 
Nová značka “Hop!“ sa bude sústrediť najmä na regionálne lety  rámci Francúzska ale aj do ostatných európskych miest. Nám najbližšie to bude napríklad Budapešť, Viedeň alebo Praha. Od 31. marca denne ponúkne 530 letov do 136 destinácií (104 pod značkou HOP! a 32 pod Air France-KLM). Práve množstvo destinácií a hustá sieť liniek by malo byť jej najväčšou výhodou oproti konkurencii. Cena leteniek na krátkych a stredných linkách by mala začínať na 55 eurách. Flotila spoločnosti sa bude skladať z 98 lietadiel s kapacitou od 48 do 100 cestujúcich. Malo by sa jednať o stroje ATR42-500, Bombardier CRJ-900/1000 a Embraer 170.
 
A prečo vlastne “Hop!“? Slovo hop u väčšiny z nás evokuje rýchlosť a jednoduchosť presunu z bodu A do bodu B. Tak to je aj v prípade tejto novej značky. Odráža schopnosť rýchlo sa prispôsobiť potrebám zákazníkov flexibilným a hravým prístupom. Aj podľa sloganu “making Europe smaller”, je zrejmé, že “Hop!“ sa bude snažiť ponúknuť rýchle a jednoduché cestovanie medzi regiónmi vo Francúzsku a Európe. Či bude úspešná a ako zareagujú Ryanair alebo EasyJet uvidíme v najbližších mesiacoch.



Súvisiace články